Δευτέρα, 16 Οκτωβρίου 2017

Παραδίδεται ολοκληρωτικά η Θράκη: Δια της βίας δημιουργούν δίγλωσσα νηπιαγωγεία σε Ξάνθη και Ροδόπη.





Παραδίδεται ολοκληρωτικά η Θράκη: Δια της βίας δημιουργούν δίγλωσσα νηπιαγωγεία σε Ξάνθη και Ροδόπη.
Μετά την έγκριση του νομοσχεδίου για την «Τουρκική Ένωση Ξάνθης»
Με το «έτσι θέλω» το υπουργείο Παιδείας παραβλέποντας αποφάσεις των Διδασκαλικών Συλλόγων Ξάνθης και Ροδόπης καθώς και ομόφωνων ψηφισμάτων νηπιαγωγών της περιοχής, εισάγει την παράλληλη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της Θράκης.Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, βρίσκεται λίγο πριν την υπογραφή σχετικής απόφασης με την οποία το πρόγραμμα με τίτλο : «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» από πιλοτικό θα καθίσταται υποχρεωτικό για τους νηπιαγωγούς έξι σχολικών μονάδων της περιοχής, που θα πρέπει να αποδεχτούν τη τοποθέτηση συνεργάτη- διερμηνέα δίπλα τους, ο/η οποίος/α θα προέρχεται από τη μειονότητα και θα γνωρίζει την τουρκική γλώσσα.Το συγκεκριμένο πρόγραμμα χρηματοδοτείται με 400 χιλιάδες ευρώ από το ΕΣΠΑ και επιχειρεί να εισάγει αρχικά πιλοτικά την τουρκική «μητρική» γλώσσα -όπως τη χαρακτηρίζει- σε τρία νηπιαγωγεία στη Ροδόπη και τρία στην Ξάνθη, αριθμός που θα διπλασιάζεται την επόμενη σχολική περίοδο με στόχο να εφαρμοστεί στη συνέχεια σε όλα τα νηπιαγωγεία μειονοτικών περιοχών.«Έχει γίνει κάποια έρευνα που να αποδεικνύει πως οι νηπιαγωγοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και τα νήπια δεν μαθαίνουν καλά την ελληνική γλώσσα. Θα πρέπει να έχουμε κάποιο συνεργάτη για να μας κάνει το διερμηνέα μεταξύ νηπίου και νηπιαγωγού και μήπως υποβαθμίζεται ο ρόλος της νηπιαγωγού. Πουθενά δεν διευκρινίζεται από πού απορρέει επιστημονικά η ανάγκη ειδικά για έναν τέτοιο συνεργάτη – διερμηνέα και ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του. Θεωρούμε ως αντιπαιδαγωγική την οποιαδήποτε παρέμβαση και παρουσία μέσα στις αίθουσες των νηπιαγωγείων, προσωπικού που απλά θα κληθεί να παίξει το ρόλο του ενδιάμεσου – διερμηνέα μεταξύ νηπίων και νηπιαγωγού. Τέτοια περίπτωση θα αποτελεί εμπόδιο στη άμεση επαφή και παιδαγωγική αλληλεπίδραση του νηπίου με τον/την νηπιαγωγό και στην ανάπτυξη του» λέει η Γιώτα Βενετοπούλου, μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, που προχώρησε μάλιστα και σε σχετικό ψήφισμα εναντίον της σχετικής απόφασης.Σε πρόσφατη συνάντηση που είχαν σε Ξάνθη και Κομοτηνή τα μέλη των εκεί Διδασκαλικών Συλλόγων και νηπιαγωγούς των δύο νομών, με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έγινε ξεκάθαρο πως το «πιλοτικό πρόγραμμα» θα εφαρμοστεί όπως ακριβώς είναι, αγνοώντας τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών.
el.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου