Πριν από λίγες μέρες, άνοιξαν τα δημοτικά σχολεία στη Γαλλία ύστερα από οκτώ εβδομάδες lockdown, καθώς η χώρα χαλαρώνει σιγά σιγά, τα μέτρα της καραντίνας. Περίπου 1,5 εκατομμύριο μαθητές επέστρεψαν στα σχολεία τους, δηλαδή, ένας στους τέσσερις περίπου.
Μπορεί οι μαθητές να ξαναγύρισαν στα σχολεία και στις τάξεις τους, όμως, τίποτα δεν είναι όπως πριν. Τα τμήματα άλλαξαν και έγιναν πιο ολιγομελή, με αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν χωριστεί από τους συμμαθητές τους, μέσα στις αίθουσες. Τα θρανία τοποθετήθηκαν έτσι ώστε, ο κάθε μαθητής να απέχει τουλάχιστον ένα μέτρο από τον άλλον.
Τα παιδάκια βλέπουν τους δασκάλους τους με μάσκα στο πρόσωπο, να τους διδάσκουν κανόνες υγιεινής λόγω της υγειονομικής κρίσης: μην αγγίζετε το πρόσωπό σας, μην πλησιάζετε κοντά ο ένας στον άλλον αλλά να κρατάτε τις αποστάσεις και να πλένετε πολύ σχολαστικά τα χέρια σας.
Στα διαλείμματα, το παιχνίδι έχει τις δικές του δυσκολίες. Πώς να παίξεις ανέμελα, όταν θα πρέπει να κρατάς συγκεκριμένες αποστάσεις; Ποια παιχνίδια θα πρέπει να πάψουν να παίζουν τα παιδιά προκειμένου να τηρούν τα μέτρα προστασίας τους;
Οι δάσκαλοι θα τα επιβλέπουν κατά τις ώρες του διαλείμματος ώστε, να τους επαναφέρουν στην «τάξη» όταν ξεχνιούνται και πλησιάζονται περισσότερο από όσο πρέπει; Τι επιπτώσεις θα έχουν αυτά τα μέτρα προστασίας στην ψυχολογία των παιδιών; Πολλά είναι τα ερωτηματικά που εγείρονται και χρειάζονται απαντήσεις!
Η σχολική χρονιά θα τελειώσει σε λιγότερο από δύο μήνες, όμως, συνδικαλιστικές οργανώσεις, δάσκαλοι και γονείς εκφράζουν σοβαρές αμφιβολίες, σχετικά με το κατά πόσο ήταν σωστή η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία, την ώρα που ο κορονοϊός εξακολουθεί να κυκλοφορεί στη χώρα και ιδιαίτερα, στην περιοχή του Παρισιού και γύρω από αυτό.
«Το σχολείο που τα παιδιά θα ανακαλύψουν θα έχει ελάχιστη σχέση με το σχολείο που άφησαν πίσω τους» δήλωσε ο Νταβίντ, δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο του Παρισιού. «Είναι περισσότερο κάτι σαν παιδικός σταθμός, προκειμένου να μπορέσουν οι γονείς να επιστρέψουν στη δουλειά τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου